محصول داخلی عبارت از کالای تولیدی یا خدمتی با طراحی متخصصان ایرانی بهمنظور ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور است و عمق ساخت داخل میزان سهم عوامل تولید و نهادههای بهکار رفته در فرآیند ساخت محصول داخلی را نشان میدهد. عمق ساخت داخلی معیاری مطلوبی جهت حمایت و مانعزدایی از تولید ملی است که میتواند در عرصه داخلی و در زمینه توسعه صادرات محصولات ایرانی موثر باشد. در این گزارش با روشهای علمی و نظرسنجی از خبرگان این حوزه، مولفهها و شاخصهای موثر در سنجش عمق بومیسازی شناسایی و ارتباط فیمابین آنها تعیین گردیده و در نهایت مدلی اجرایی برای سنجش عمق بومیسازی و ابزاری برای حمایت از بومیسازی تجهیزات، ارائه گردید.
پیوند کوتاه :
http://new.itrc.ac.ir/fa/node/47004
پیوند کوتاه کپی شد
تاریخ انتشار
دسته بندی
گزارشات پژوهشی