امروزه تحولات صنعت فضائي با پيشرفتهاي بي سابقه اي همراه بوده است و تاثيرات مثبت و فراگيري را موجب شده است. لذا کشورهاي که در انديشه شناخت پتانسيلها، تواناييها، قوتها و ضعفهاي داخلي و نيز محيط خود در حوزه اقتصاد فضايي نباشد، با مشکلات زيادي روبرو خواهد بود. تدوين يک سند راهبردي در اين رابطه، پاسخي مناسب به تحولاتي که در عرصه هاي مختلف در حال وقوع است تا دستيابي به اهداف ملي تسهيل گردد. در همين راستا گزارش حال حاضر به تحليل شکاف ميان اهداف، راهبردها و سياست هاي کلان و ساختار سازماني متوليان صنعت فضا در داخل و خارج کشور پرداخته تا بتوان در فضائي روشن تر و با ديدي همه جانبه خط مشي گذاري صنعت مذکور صورت گيرد. در فصل اول به بيان مفاهيم کلي و تعريف تحليل شکاف پرداخته خواهد شد و در ادامه در فصل دوم تحليل شکاف اهداف، راهبردها و سياست هاي کلان صنعت فضايي در ايران و ساير کشور ها پرداخته خواهد شدو در ادامه اهداف و صنعت فضايي تبيين ميشود. در مرحله بعد، با توجه به نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهديدهاي فناوري اطلاعات، ماتريس SWOT تشکيل شده و راهبردهاي مرتبط تدوين گرديده است و اقدامات پيشنهادي ذيل هر راهبرد ارائه ميگردد. در نهايت راهبردها و اقدامات استخراج شده با برنامه ده ساله دوم از نظر همراستايي مورد تحليل قرار ميگيرد
پیوند کوتاه :
http://new.itrc.ac.ir/fa/node/46845
پیوند کوتاه کپی شد
نویسنده(ها)
آرش معبودي حسنلويي، هادي عظيمي نژاد، شاهرخ عليزاده، آرش معبودي، عاطفه فرازمند، علي اعظمي
تاریخ انتشار
دسته بندی
گزارشات پژوهشی