CBA فناوری جدید هوش مصنوعی را برای تشخیص رفتارهای سوء استفاده کننده معرفی می کند
بانک مشترک المنافع (CBA) یکی از اولین بانک ها در استرالیا است که فناوری هوش مصنوعی (AI) و تکنیک های یادگیری ماشین را برای تشخیص رفتارهای سوء در توصیف معاملات در برنامه CommBank و Netbank پیاده سازی کرده است.
مدل جدید در آزمایشگاه های CBA AI توسعه داده شد و برای اولین بار به بانک این امکان را می دهد تا مواردی از سوءاستفاده های تسهیل شده به وسیله فناوری را به شکل هدفمند شناسایی کند.
مدل هوش مصنوعی مکمل فیلتر بلوک خودکار بانک است که سال گذشته در سراسر کانال های بانکی دیجیتال آن برای جلوگیری از توصیف معاملات که شامل تهدید ، آزار و اذیت یا توهین است ، اجرا شد.
جاستین تسوئی ، مدیر کل جامعه و آسیب پذیری مشتری ، می گوید: "سوء استفاده از فناوری یک مشکل جدی است و رفتاری کاملاً غیرقابل قبول است. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مشتریان هنگام استفاده از بسترهای ما احساس امنیت می کنند و این وظیفه ماست که هر کاری را که می توانیم انجام دهیم تا اقدامات حفاظتی مناسب را در کانال های خود ارائه دهیم.
ما به عنوان بانک دیجیتال پیشرو در استرالیا ، ما به طور مداوم به دنبال راه های جدید و بهتر برای بهبود محصولات ، کانال ها و خدمات خود هستیم. استفاده از فن آوری هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشینی برای کمک به ما در حل یک مشکل جدی مانند سوء استفاده از فناوری نشان می دهد که چگونه می توانیم از فناوری نوآورانه برای ایجاد یک تجربه بانکی امن تر برای همه مشتریان استفاده کنیم ."
آقای تسوئی گفت: "با استفاده از این مدل جدید ، نه تنها می توانیم موارد احتمالی سوء استفاده را در توصیف معاملات تشخیص دهیم ، بلکه می توانیم آن را در مقیاس باورنکردنی انجام دهیم."
طی یک دوره سه ماهه ، از 1 مه تا 31 ژوئیه 2021 ، بیش از 100،000 تراکنش توسط فیلتر خودکار مسدود شد که مانع استفاده از زبان توهین آمیز در توصیف معاملات در برنامه CommBank و Netbank می شود.
در این موارد ، مدل جدید هوش مصنوعی 229 فرستنده منحصر به فرد از سوء استفاده بالقوه جدی را شناسایی کرد ، که سپس به صورت دستی برای تعیین شدت و اقدامات مناسب مورد نیاز بانک مورد بررسی قرار گرفت.
210000719.037