75 درصد از سازمان های فروش B2B تا سال 2025 از فروش مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد

شماره :
41316
آخرین به روزرسانی :
جمعه 1402/06/3 ساعت 21:53

75 درصد از سازمان های فروش B2B تا سال 2025 از فروش مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار گارتنر، 75 درصد از سازمان‌های فروش تجارت به کسب و کار (B2B) تا سال 2025 از فروش مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) استفاده خواهند کرد.

این شرکت گفت که رهبران فروش اغلب روی هوش مصنوعی، از جمله یادگیری ماشین، سرمایه گذاری کرده اند تا به داده ها نگاه کنند و بهترین اقدامات بعدی را توصیه کنند.

به گفته گارتنر، این پاسخی به فشار حجم عظیم داده های موجود همراه با «بودجه های احیا شده» است. آموزش فروش احتمالاً مهارت‌های تفکر انتقادی بیشتری را شامل می‌شود، به‌ویژه در مورد سواد داده‌ای . گارتنر گفت که کتاب‌های فروش باید «به وضوح» نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را مشخص کنند.

طبق این انتشار، اگر رهبران فروش به دنبال راه‌حل‌های فروش مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، باید به فناوری حسابرسی برای قابلیت هوش مصنوعی نگاه کنند و فروش فعلی و فناوری خود را برای احتمالات هوش مصنوعی بررسی کنند.

این شرکت می‌گوید که رهبران فروش همچنین باید به کتاب‌های بازی برای مهاجرت هوش مصنوعی نگاه کنند، ابزارهایی را در بخش‌های مختلف کسب‌وکار به کار گیرند و تمرکز کلی بیشتری بر مهارت‌های آموزشی و سواد داده‌ای داشته باشند.

الیزابت بیرد، مدیر و تحلیلگر بخش فروش گارتنر، می گوید: «فروش مبتنی بر هوش مصنوعی تجربه خرید چند رشته ای مشتری را نیز امکان پذیر می کند. در واقع، سازمان‌های فروش پیشرو در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا مشخص کنند چه محتوایی با خریداران طنین‌انداز می‌شود و سپس ابزارها و محتواهایی را برای به اشتراک گذاشتن با خریدار در لحظه پیشنهاد می‌کنند.»

او افزود  که این می تواند به ارتباط خریداران با اطلاعاتی که برای پاسخ به سؤالات آنها مناسب تر است، «فیلتر کردن نویز» و ارائه یک تجربه کلی بهتر برای مشتری کمک کند.

210001014.044

X