کارگاه تخصصی برندسازی شخصی با حضور پژوهشگران و اساتید برجسته برگزار شد
در چهارمین روز از هفته پژوهش، کارگاه تخصصی برندسازی شخصی با حضور پژوهشگران و اساتید برجسته برگزار شد. این کارگاه به بررسی راهکارهای نوین برای ارتقای جایگاه حرفهای و علمی شرکتکنندگان پرداخت. دکتر علیرضا نوروزی، دانشیار دانشگاه تهران، اصول و روشهای برندسازی شخصی را تشریح کرد و به اهمیت آن برای پژوهشگران و نویسندگان اشاره کرد.
این کارگاه که توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری IEEE برگزار شد، به موضوع برندسازی شخصی برای پژوهشگران و اساتید اختصاص داشت. دکتر علیرضا نوروزی، دانشیار دانشگاه تهران و متخصص علمسنجی، به عنوان ارائهدهنده اصلی در این کارگاه حضور داشت و به تشریح اصول و روشهای برندسازی شخصی پرداخت.
وی در ارائه خود به اهمیت برندسازی شخصی برای پژوهشگران و نویسندگان اشاره کرد و گفت: "چه در موقعیت شغلی خود احساس امنیت داشته باشید، چه نداشته باشید؛ ممکن است روزی آن را از دست بدهید. در حقیقت، کل حرفه یا صنعت پژوهشی شما ممکن است از دست برود. برندسازی شخصی مثل جلیقه نجات است که شما را از سقوط نجات میدهد. سرمایهگذاری روی برند شخصی، سرمایهگذاری روی موقعیت و زندگی حرفهای شماست. این دارایی، مختص خود شما خواهد بود."
وی همچنین افزود: "اگر شما یک استاد یا پژوهشگر خوب و خوشنامی باشید، سایرین نمیتوانند شما را نادیده بگیرند. به عبارت دیگر، باید برند شخصی بسیار قوی داشته باشید که شما را از سایرین متمایز کند."
نوروزی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت حضور در شبکههای اجتماعی علمی و عمومی نیز اشاره کرد و گفت: "استفاده مؤثر از شبکههای اجتماعی علمی مانند گوگل اسکالر، ریسرچگیت، آکادمیا و اورکید میتواند به ارتقای برند شخصی شما کمک کند و شما را در جامعه علمی بیشتر دیده و شناخته شوید."
در پایان این کارگاه، حاضرین به بحث و گفتگو پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند و سوالات خود را با دکتر نوروزی در میان گذاشتند. این بخش از کارگاه با تبادل نظر و ارائه تجربیات شرکتکنندگان همراه بود که به غنای بیشتر مباحث کمک کرد.