کارگاه آموزشی کسب و کار و رگولاتوری خدمات برشبکه (OTT) برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در این کارگاه موضوعات مرتبط با پیشرفتهای اخیر عرضه خدمات ارتباطی و تحویل محتوا مبتنی بر بستر اینترنت و اقدامات لازم در جهت توسعه کسب و کار این خدمات در کشور بحث و بررسی گردید.
بنا بر این گزارش در نشست نخست به بررسی مفاهیم مرتبط با خدمات OTT و انواع دسته بندی مرتبط با آنها و همچینین نیازمندیهای فنی ایجاد این خدمات پرداخته شد. در نشست دوم این کارگاه موضوعات مرتبط با تنظیم مقررات خدمات OTT، بی طرفی شبکه و اقدامات لازم برای ساماندهی توسعه این خدمات در کشور بررسی گردید. در نشست سوم با عنوان صنعت و بازار و کسب و کار خدماتOTT، روندهای فناوری و توسعه بازار این خدمات، نقش و جایگاه اپراتورهای مخابراتی و همچنین چالشها و راهبردهای ممکن برای توسعه خدمات و رویکردهای کلان توسعه کسب و کار خدمات OTT در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین تأثیرات مثبت و منفی این خدمات بر کاربران اینترنت کشور و تأثیر گسترش استفاده از آنها بر کسب و کار سایر بازیگران و ذینفعان حوزه فاوا که میتواند در سیاستگذاریهای مناسبتر برای مدیریت این حوزه، حمایت از حقوق و حریم خصوصی کاربران نهایی و نیز حمایت از توسعهی فناوریهای نوین در کشور کمک کند در این کارگاه یک روزه مورد بررسی قرار گرفت.