کارگاه آموزشی "نظرکاوی (Opinion Mining) در حوزههای مباحث اجتماعی" برگزار شد
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) این کارگاه توسط آقای دکتر کرمی بکر در دو بخش ارائه گردید.
بنا بر این گزارش در بخش اول این کارگاه تاریخچه نظرکاوی و دسته بندی آن، یکی در مورد کیفیت محصولات و دیگری در مورد نظرکاوی مسائل اجتماعی در میان مردم که از طریق منابع ایجاد محتوای سایتهای شبکه اجتماعی فیس بوک، توئیتر، وردپرس و اینستاگرام تولید میشوند، ارائه گردید.
همچنین در مورد قالب نرم افزاری طراحی شده برای استخراج نظرات اجتماعی در حوزههای مختلف و چالشهای این مقوله و استفاده از دانش و پردازش زبان طبیعی و نرم افزارهای یادگیری ماشین، اسلایدهای آموزشی ارائه شد.
در بخش دوم این کارگاه محصولات تجاری موجود و کاربرد این محصولات در نظرکاوی به صورت مبسوط معرفی گردید.