چگونه هوش مصنوعی فضای تجارت الکترونیکی را متحول می کند؟
طبق یک مطالعه جهانی که توسط Wunderman Thompson در سال 2020 انجام شد ، 27٪ از خریداران آنلاین از دستیارهای صوتی برای خرید استفاده کرده اند یا در حال حاضر از آنها استفاده می کنند. تنها در ایالات متحده و انگلیس تخمین زده می شود که خرید مبتنی بر صدا تا سال 2022 بیش از 40 میلیارد دلار درآمد کسب کند - که در اصل توسط بلندگوهای هوشمند آمازون انجام می شود. این اساساً بدان معنی است که انتظار می رود هزینه مصرف کننده از طریق دستیارهای صوتی سهم قابل توجهی از بازار 18 درصد باشد. نمی دانید چگونه جستجوی صوتی می تواند در چنین مدت کوتاهی به چنین حضور گسترده ای فرمان دهد؟ خوب ، پاسخ به سادگی در ذات انسان نهفته است. در یک روز معمولی ، یک فرد متوسط حدود 16000 کلمه صحبت می کند. با افزایش روزافزون بلندگوها و دستگاه های هوشمند مانند Amazon Fire TV Stick ،
جستجوی سرگرمی اکنون شاهد یک تغییر گسترده به سمت صدا است. طبق تحقیقات Forrester ، در دوران پسا همه گیری ، فروش تجارت الکترونیکی در ایالات متحده 20 درصد رشد کرده است و دیجیتال اکنون روش پیش فرض خرید برای هزاره ها است. گزارش Deloitte نشان می دهد که انتظار می رود تنها 12٪ از مشتریان پس از همه گیری ، در یک مرکز تجاری بسته خرید کنند ، در حالی که 24٪ در اوایل بود. نگرانی های بهداشتی و ایمنی از جانب مشتریان ، تقاضا برای گزینه های خرید بدون تماس را تقویت کرده است ، که در سال 2021 به جایی نمی رسد. در یک مورد جالب استفاده که ما روی آن کار کردیم ، موندلز از مهارت آمازون الکسا برای ارتباط با مصرف کنندگان ابریشم شیر Cadbury استفاده کرد در محدوده خانه هایشان ، با کمک به آنها در زمینه ایده های خلاقانه عزیزان خود را برای روز ولنتاین غافلگیر کنید. مشتریان به سادگی باید می گفتند ، "الکسا ، به من بگو راههایی را برای رفتن به عشق دور" و الکسا ایده های ابتکاری را از بین می برد. پس از سه توصیه دلگرم کننده ، این مهارت درجه یک بیشتری را به همراه خواهد داشت: الکسا از کاربر می پرسد که آیا می خواهند یک شکلات شکلات Cadbury Dairy Milk Silk Heart Pop را به سبد خرید آمازون خود اضافه کنند. اگر کاربر می گوید بله ، الکسا ابتدا توضیحات و هزینه آن را شرح می دهد و سپس پیش می رود و آن را به سبد خرید خود اضافه می کند.
این اولین نمونه از این دست در هند بود که یک نام تجاری می توانست به طور مستقیم مشتریان خود را قادر سازد تا از طریق مهارت الکسا محصول خود را به سبد خرید خود اضافه کنند. چنین سفارش صوتی بدون اصطکاک زمینه را برای یک تجربه تجارت صوتی کاملاً جدید فراهم کرده است که برندها قبلاً ندیده بودند. علاوه بر این ، این مهارت از کاربران پرسید که آیا می خواهند در مرحله قبل از روز ولنتاین یادآوری شوند. برای همه کسانی که شرکت کردند ، با نزدیک شدن به روز ولنتاین یادآوری های دوره ای در الکسا دریافت می کنند. JioMart ، یکی از بزرگترین سیستم عامل های مواد غذایی در تجارت الکترونیکی هند ، یکی از اولین اجرای هوش مصنوعی صوتی را ایجاد کرده است. دستیار صوتی چند زبانه جستجو ، کشف و خرید بهتر را در برنامه JioMart امکان پذیر می کند. در حال حاضر بیش از 1 میلیون مشتری نهایی با 50٪ افزایش نرخ تبدیل از مرور برای خرید ، از دستیار AI استفاده کرده اند. تجارت مبتنی بر صدا موثر و کارآمد آماده تغییر تجربه خرید آنلاین در سطح جهانی است. Voice AI به خریداران آنلاین این امکان را می دهد تا برای جستجوی محصولات مربوطه ، دریافت توصیه ها و راهنمایی ها ، فیلتر کردن و مرتب سازی نتایج بر اساس تنظیمات خود ، مقایسه گزینه ها ، دریافت ویژگی های آزادانه با یک دستیار صوتی صحبت کنند.
اطلاعات مربوط به محصولات را پیدا کنید و برای تکمیل تجربه خرید خود محصولات منطبق یا مکمل را پیدا کنید. خریداران خیلی دوست دارند که بتوانند چندین دستورالعمل را همزمان با برنامه تجارت الکترونیکی خود بیان کنند و به آن اجازه دهند که مهمترین محصولات را پیدا کند ، همانطور که یک انسان از نظر جسمی این کار را می کند. با استفاده از این قابلیت های هوش مصنوعی ، مارک ها می توانند مشتریان را خوشحال کرده و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش دهند ، آمار فروش را بهبود بخشند و به خرید کاربران جدید کمک کنند.
رهبران تجارت الکترونیکی باید این چهار روند مهم تجربه مشتری را در سال جاری بخاطر بسپارند:
خرده فروشان بیش از هر زمان دیگری ، باید حضور همه جانبه در کانال خود را حفظ کنند ، نه فقط برای تبلیغات ، بلکه برای هدایت تجارت بین المللی در این نقاط تماس. تجربه یکپارچه و تعاملی ارائه شده توسط صدا ، همراه با رشد استفاده از دستیار صوتی ، عامل اصلی تجارت مبتنی بر صدا بوده است. شخصی سازی ، اگر درست انجام شود ، علاوه بر افزایش تعامل مشتری ، به مشتری در صرفه جویی در وقت و تلاش کمک می کند. بیماری همه گیر به تقاضای خرید بدون تماس که تا سال جاری ادامه خواهد یافت دامن زده است. هوش مصنوعی مکالمه قطعه اساسی این معما است که می تواند به مارک های تجارت الکترونیکی کمک کند تا در همه این جبهه ها ارائه شوند و از منحنی سال 2021 و بعد از آن جلوتر باشند.
213000325.077