پذیرندگان هوش مصنوعی پیشرفت هایی را در فرهنگ کاری گزارش می دهند
استفاده از هوش مصنوعی بهبود یادگیری جمعی، روحیه تیم و همکاری را تسهیل می کند.
بر اساس گزارش جدید MIT Sloan Management Review و Boston Consulting Group، کسب و کارهایی که هوش مصنوعی (AI) را به کار می گیرند، می توانند انتظار رشد قابل توجهی در فرهنگ کاری خود داشته باشند.
بر اساس نظرسنجی از 2197 مدیر از 106 کشور و 28 صنعت، و تکمیل شده با 18 مصاحبه عمیق با مدیران، اکثر شرکتها شاهد بهبودهایی در یادگیری جمعی، روحیه تیمی و همکاری بودهاند.
این گزارش همچنین میگوید که منافع فرهنگی نیز منجر به منافع مالی میشود. به قول معروف جزر و مد بالا همه قایق ها را بلند می کند.
استفاده از هوش مصنوعی به شرکتها اجازه میدهد تا در مورد اثربخشی دوباره فکر کنند، زیرا فکر کردن به اهداف تجاری جدید منجر به راههای جدیدی برای اندازهگیری عملکرد و رفتارهای جدید میشود.
کسبوکارهایی که مزایای مالی مبتنی بر هوش مصنوعی را گزارش کردهاند، ده برابر بیشتر احتمال دارد نحوه سنجش موفقیت را تغییر دهند.
تقریباً دو سوم (64 درصد) شرکتهایی که به طور گسترده از هوش مصنوعی استفاده میکنند، نحوه اندازهگیری عملکرد خود را تغییر دادهاند و معمولاً مجموعه متفاوتی از KPIها را نظارت میکنند. دو سوم از پاسخ دهندگان با KPI های جدید نیز شاهد پیشرفت هایی در همکاری در سطح تیم هستند.
اکثریت (59 درصد) شرکتهایی که از هوش مصنوعی در جستجوی راههای جدید برای ایجاد ارزش استفاده میکنند (بهجای بهبود فرآیندهای موجود)، میگویند هوش مصنوعی به آنها کمک میکند تا در برابر رقبا از خود دفاع کنند و فرصتها را در صنایع مجاور به دست آورند.
در این گزارش آمده است که این شرکتها به احتمال زیاد (2.7 برابر بیشتر) این موفقیت را به استقرار هوش مصنوعی نسبت میدهند.
سام رانسبوتام، استاد کالج بوستون و نویسنده گزارش، گفت: «اکثر شرکتها هنوز راه درازی برای ایجاد مزایای مالی قابل توجه با هوش مصنوعی دارند. "کسانی که مزایای مالی قابل توجهی به دست می آورند اغلب آموخته اند که چگونه از هوش مصنوعی بهره مند شوند و چگونه از هوش مصنوعی برای کسب پاداش های مالی استفاده کنند. تحقیقات ما نشان میدهد که اینها فعالیتهای مرتبط هستند، نه مجزا.»
225000816.196