وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار استفاده حداکثری از تولیدات داخل شد
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی، با اشاره به جلسات گذشته خود با بخش خصوصی افزود: باید حاصل این نشستها رسیدن به راه حلهای مشخص و کاربردی باشد که در آن زمان بندی و متولی مشخص معلوم شده است.
وی با اعلام حمایت از بخش خصوصی ادامه داد: ما زمینه را برای بخش خصوصی فراهم میکنیم تا در این عرصه حضور یابند و این به خود شان بستگی دارد چگونه از این بستر به صورت حرفه ای استفاده کنند.
وزیر ارتباطات در عین حال حمایت از بخش خصوصی را ضامن رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: سرعت رشد فناوری در عرصه ارتباطات بسیار سریع است و به دنبال فراهم کردن خدمات و زیرساختهای جدید هستیم.
وی با ابراز خرسندی از وجود صمیمت در بین بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی با مشارکت با یکدیگر میتوانند چندین برند شاخص ایجاد کرده و به رقابت بپردازند، که هم کیفیت خدمات شان افزایش مییابد هم مردم از نتایج این رقابت بهره مند میشوند.
دکتر واعظی در ادامه با تاکید بر نقش تحقیق و پژوهش در افزایش کیفیت محصولات داخلی اظهار داشت: با اعتقاد قلبی به امر تحقیق و پژوهش ضمن افزایش ارتباط با دانشگاهها، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را فعال کردم.
وزیر ارتباطات با اشاره به برگزار مناقصه پروژه تدبیر در بین شرکتهای داخلی گفت: با وجود پیشنهادات خارجی این مناقصه در بین شرکتهای داخلی برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: از رقابت در داخل نترسید چرا که باید در داخل رقابت را بیاموزید تا بتوانید در خارج با شرکتهای بزرگ تر رقابت کنید.
دکتر واعظی با اشاره به تشکیل کمیته ارتقای کیفیت گفت: در این زمینه هر گونه شکایت و انتقاد مردمی از بخش خصوصی را تا رسیدن به نتیجه دنبال کرده و معتقدم باید خدمات با کیفیت به مردم ارایه شود.
وی عمل به تعهدات بخش خصوصی را اعتبار این شرکتها عنوان کرد و گفت: مردم ما فهیم هستند و با قدرت تشخیص خوبی که دارند متوجه عملکرد ما میشوند.
وزیر ارتباطات با تقدیر از تلاشهای اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با دانشگاههای کشور در امر تولید نرم افزارهای کاربردی خواستار فعال تر شدن نهضت تولید محتوا و نرم افزار در داخل و استفاده بیشتر این اپراتورها از تولیدات داخلی شد.
دکتر واعظی همچنین نگاه مدیریت جدید شرکت مخابرات ایران را به بخش خصوصی حمایتی و هم راستا با وزارت دانست و افزود: نگاه مخابرات به PAPها نباید رقابتی بلکه حمایتی و برد-برد باشد تا هر دو طرف و در نهایت مردم سود ببرند.
وی در عین حال از PAPها نیز خواست مشتری مداری را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.