ورود دانش عمومی، تخصصی و مهارت لازمه حرفه ای شدن روابط عمومی‌ها است

شماره :
43483
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:43
دسته بندی

ورود دانش عمومی، تخصصی و مهارت لازمه حرفه ای شدن روابط عمومی‌ها است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر حسین افخمی استاد دانشگاه با اشاره به شکل گیری مفهوم افکار عمومی و بیان مدیریت در دوره‌‌های مختلف گفت: مشکل اساسی روابط عمومی‌ها فرهنگ و هویت گمشده است.

وی با اشاره به مشکل آموزش روابط عمومی گفت: روابط عمومی در هیچ رشته دانشگاهی دیگر تدریس نمی شود و در حد تکنیک‌ها و فنون مانده است.

افخمی با تاکید بر این که روابط عمومی باید فلسفه علوم اجتماعی را درک کند، افزود: متاسفانه هر کس با کمی مطالعه در زمینه روابط عمومی خود را دارای تخصص و نظریه در این زمینه می داند.

وی در ادامه لازمه حرکت به سمت حرفه ای شدن را، ورود دانش عمومی، تخصصی و مهارت به حرفه روابط عمومی عنوان کرد و افزود: اگر توان‌‌های فعلی را با تجربیات مشترک ترکیب کنیم، اثر گذار است.

وی با اشاره به انجمن‌‌های بین المللی حوزه روابط عمومی گفت: دهها سازمان ملی و منطقه ای در حوزه روابط عمومی در جهان وجود دارد که در ایران هم انجمن روابط عمومی ایران و انجمن متخصصان از نمونه‌‌های آن هستند

وی خاطر نشان کرد: اگر در تشکل حرفه ای روابط عمومی فعال هستیم باید نمود آن را در جامعه دید.

این استاد دانشگاه در پایان خواستار توسعه آموزش در سطوح کارشناسی ارشد و دکترای روابط عمومی شد و گفت: انتظار ما، ورود مهارت، وظیفه، نقش و کارکرد حرفه ای در حوزه تخصصی روابط عمومی است.

دکتر ضیایی پرور نیز در این همایش گفت: رصد کردن شبکه‌‌های اجتماعی این فرصت را برای روابط عمومی‌ها به وجود می آورد تا در مورد فضای جامعه اطلاعات بیشتری به دست آورند و این عینیت مردم داری در روابط عمومی است.

وی افزود: حضور در گروه‌های شبکه‌‌های مجازی خبرنگاران حوزه به کارشناسان روابط عمومی کمک می کند تا از فضای خبری سازمان متبوع با خبر باشند و پیش از نشر خبر واکنش‌‌های احتمالی را پیش بینی کنند.

دکتر ضیایی پرور تحلیل محتوای شبکه‌‌های اجتماعی را یکی از مهمترین فعالیت‌‌های روابط عمومی پیشتاز ذکر کرد و اظهار داشت: آنچه در درون این شبکه‌ها اتفاق می افتد، می تواند به کارشناسان حوزه روابط عمومی کمک کند تا شایعات را در نطفه پاسخگو باشند و از نشر آنها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: حضور روابط عمومی در فضای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی به مثابه خرد کل عمل می کند و از این طریق می توان به ضریب نفوذ بیشتری بین مخاطبان سازمان دست یافت.

این استاد دانشگاه با اشاره به جایگزینی شبکه‌‌های مجازی با سایر ابزار‌های ارتباطی تصریح کرد: صفحات رسمی سازمان‌ها در شبکه‌‌های مجازی امروزه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده و به جرات می توان گفت بازدید از این صفحات از سایت‌‌های رسمی سازمان‌ها بیشتر و پیام‌‌های آن در جامعه تاثیرگذاری بیشتری دارد.

وی در پایان حضور سازمان‌‌های دولتی را در شبکه‌‌های اجتماعی بومی و داخلی بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: فعالیت روابط عمومی‌ها در این شبکه‌ها می تواند به نشر و باز خورد فعالیت‌‌های دولت تدبیر و امید کمک شایانی کند.

X