هوش مصنوعی در بازی
یکی از دلایل اصلی استفاده از هوش مصنوعی در بازی ، مدل سازی یک بازیکن انسانی است تا درک کند که چگونه تعامل با یک بازی توسط بازیکنان جداگانه تجربه می شود.
در ایجاد جهانهای مجازی بدون یک طراح انسانی که برای ساختن هر اینچ از جهان از ابتدا لازم است ، هیچ سنگی بر روی سنگ نمی ماند.
هنگامی که هوش مصنوعی به منظور طراحی بازی های ویدئویی به کار گرفته می شود ، زمینه های اصلی مورد تمرکز عبارتند از - یادگیری ماشین و به طور خاص ، یادگیری تقویتی. یادگیری تقویتی نوعی از یادگیری ماشین است.
در مورد نحوه یادگیری رفتار یک عامل در محیط با انجام اقدامات و دریافت بازخورد صحبت می شود. به زبان ساده ، این نوع یادگیری ماشینی شبیه شیوه یادگیری انسان ها یا حتی سگ ها در سال های اولیه زندگی است که در آن عملی انجام می شود ، بازخورد دریافت می شود و بر اساس بازخورد نتیجه می گیرد که آیا عمل خوب بوده یا بد.
به طور دقیق ، بسیاری از بازی ها از تکنیک های AI واقعی استفاده نمی کنند.
آنها بیشتر از الگوهای ساده از پیش تعیین شده ای استفاده می کنند که حداقل تا حدی به هوش مصنوعی متکی هستند. برخی از الگوهای بازی به شدت بر هوش مصنوعی متکی هستند.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این واقعیت است که توسعه دهندگان بازی معمولاً محققان هوش مصنوعی نیستند.
212000511.009