هوش مصنوعی به کاهش انتشار کربن در کشاورزی کمک می کند

شماره :
41280
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:36
دسته بندی

هوش مصنوعی به کاهش انتشار کربن در کشاورزی کمک می کند

شرکت فناوری کشاورزی تارانیس در حال توسعه فناوری نوآورانه‌ای است که به کشاورزان کمک می‌کند تا تولید خود را بهینه کنند و انتشار کربن را در واکنش به تغییرات آب و هوایی کاهش دهند.

بار وینستین مدیر عامل تارانیس یک شرکت فناوری کشاورزی (AgTech) است که از هوش مصنوعی و تصویربرداری پهپادی برای کمک به کشاورزان در راستای بهینه‌سازی تولید آنها استفاده می‌کند. او سال‌ها به‌عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار فعالیت کرده و ۱۸ سال در صنعت نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) کار کرده است. در سال ۲۰۲۰، تارانیس ۳۰ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری C جمع‌آوری کرد.

در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده، جمعیت جهان به ۱۰میلیارد نفر افزایش خواهد یافت. ما باید تولید مواد غذایی را دو برابر کنیم و این کار را با استفاده از زمین کمتر و منابع کمتر انجام دهیم. در دنیا مزارع کمتری وجود دارد و میزان مصرف در حال رشد است زیرا طبقه متوسط در بسیاری از کشورها در حال تکامل هستند و این مستلزم مصرف پروتئین بالاتر است. این یک چالش بزرگ برای جهان است و تارانیس در تلاش است تا با ارائه بینش مناسب در این خصوص کمک کند.

کشاورزی احتمالا یکی از آخرین بخش‌هایی است که تحول دیجیتال را پشت سر گذاشته است. این یک صنعت بسیار محافظه‌کار است و ایجاد تحول در آن آسان نیست، اما در حال تغییر است و ما بخشی از آن تغییر هستیم. صنعت کشاورزی در واقع یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای است. حدود ۲۴ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای از فضای کشاورزی است. کربن در زمین بسیار بیشتر از اتمسفر است. اتفاقی که می‌افتد این است که وقتی کشاورزان روی زمین خود کار می‌کنند و زمین را شخم می‌زنند، تمام کربن خاک را خارج می‌کنند. وقتی آنها برداشت می‌کنند و زمین برای زمستان بدون گیاه می‌شود، این اتفاق به کربن اجازه می‌دهد تا خارج شود.

امروزه یک جنبش بزرگ در کشاورزی به نام «کشاورزی قابل جایگزینی» وجود دارد که در آن کشاورزان در حال تغییر شیوه‌های خود هستند. آنها هنگام کاشت، فرآیند خاک‌ورزی یا شخم را انجام نمی‌دهند یا پس از برداشت از محصولات پوششی استفاده می‌کنند تا زمین هرگز در معرض دید قرار نگیرد. برای متقاعد کردن آنها به انجام این کار، برنامه‌ای به نام «اعتبار کربن» وجود دارد.

این ایده بر این مبنا است که تولیدکنندگان می‌توانند کربن خود را زدایش کنند و این «اعتبار کربن» را به سایر نهادهایی که به دنبال کاهش ردپای کربن خود هستند، بفروشند.

206001029.394

X