هوش مصنوعی به رهبران امداد کمک می کند تا تماس های اضطراری را رهگیری کنند
از 21 ژوئن ، رهبران نجات دریایی و هوایی سوئد در حال آزمایش هوش مصنوعی برای نظارت بر تماس های "Mayday" در دریای بالتیک و اطراف سواحل سوئد هستند.
سیستم جدید ، که اکنون در آزمونهای زنده مورد استفاده قرار می گیرد ، رهبر نجات را در شناسایی تماس های اضطراری با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک می کند.
این آزمایشات در چارچوب پروژه نوآوری Heimdall در حال انجام است که هدف آن توسعه فناوری هوش مصنوعی کاربردی برای دستیابی به رهگیری و تفسیر تماس های اضطراری ورودی و ارائه آنها در یک رابط کاربر اپراتور است. ایده این است که توبیاس نیکاندر ، رهبر نجات در مرکز کنترل ترافیک هوایی و دریایی اداره دریایی سوئد ، که استرس ناشی از کار را تجربه کرده بود و می خواست پشتیبانی فنی بهتری برای تسهیل اپراتور داشته باشد.
"اینکه ما اکنون می توانیم آزمایش های زنده را با استفاده از تماس های اضطراری واقعی انجام دهیم بسیار احساس رضایت بخش است. من پتانسیل زیادی برای برنامه می بینم. در نجات دریایی و هوایی ، دستیابی به پشتیبانی فنی به عنوان مکمل گوش انسان یک مزیت عمده است. "
مرکز کنترل ترافیک هوایی و دریایی اداره دریانوردی سوئد در گوتنبرگ ، سوئد ، در تمام طول سال بصورت شبانه روزی برای کمک به افراد مضطرب کار می کند و تلاشهای نجات در دریا و هوا را هدایت می کند.
رهگیری به توانایی اپراتور در درک تماس اضطراری فردی بستگی دارد که اغلب از طریق یک رادیو با قابلیت شنود کم انجام می شود. اگر سیستم یک تماس اضطراری را تشخیص دهد ، این در رابط اپراتور ذکر شده است.
در مرحله فعلی پروژه ، سیستم هایددال بر روی تماس های اضطراری آزمایش می شود که رهبران امداد و نجات از طریق رهگیری طراحی شده برای کالیبراسیون و بهبود بیشتر دریافت ، مشاهده می کنند.
فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است ، اما زمینه های کاربردی در حمل و نقل و نجات دریا / هوا هنوز هم اندک است ، که این پروژه را منحصر به فرد می کند.
شرکت Tenfifty مسئول ورودی هوش مصنوعی فنی در پروژه است.
"پروژه Heimdall یک نمونه عالی از پشتیبانی دیجیتالی در عملیاتی است که تحت فشار زیادی انجام می شود.
202000413.114