همكاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اصلاح فرآیند یاددهی در مدارس

شماره :
43536
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:42
دسته بندی

همكاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اصلاح فرآیند یاددهی در مدارس

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارزش محوری این پروژه مشاركت دو بدنه تخصصی، پژوهشگاه در حوزه  فاوا و معاونت آموزش متوسطه در حوزه كلاس درس و فرآیند یادگیری در جهت انجام یك كار multi disciplinary بود.

رویكرد‌های عمده این پروژه، تمركز بر الگوسازی و یافتن الگو‌های كاراتر برای هوشمندسازی مدارس و همچنین  توجه به رویكرد نرم افزاری در برابر رویكرد سخت افزاری و در جهت كاهش قابل توجه هزینه‌‌های هوشمندسازی مدارس در راستای تسری الگو به همه مناطق خصوصاً مناطق محروم كشور بوده است.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بررسی و انجام مطالعات لازم برای تولید محتوا و سناریوی آموزشی و تولید ابزار‌های مورد نیاز، انجام پایلوت در مدارس و همچنین در ارزشیابی پایلوت‌‌های انجام شده و اصلاح الگو بر اساس بازخوردها مشاركت داشته است.

تمركز بر سند تحول آموزش و پرورش و جهت دهی راهبرد‌های هوشمندسازی مدارس به سمت پرورش بهتر دانش آموزان به نحوی كه در سند تحول آموزش و پرورش آمده، از جمله محور‌های مورد توجه در این همكاری مشترك بوده است.

استفاده از بستر فناوری اطلاعات برای آموزش مناطق محروم (uso)، مشاركت در توسعه پلتفرم‌‌های توسعه و انتشار محتوای آموزشی، طرح موتوی جستجوی بومی و ارائه خدمات مشاوره ای و نظارتی ازجمله زمینه‌‌های استمرار مشاركت تحقیقاتی میان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

X