همایش شرکتهای سرآمد و برندساز در حوزه اقتصاد دانش بنیان
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دبیرهمایش شرکتهای سرآمد و مادر برندساز (نیروی محرکه اقتصاد دانش بنیان) گفت: حدود 30 اثر علمی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 20 مقاله پذیرفته شد.
علیرضا توکلی اظهار کرد: از مجموع این تعداد 14 اثر علمی به صورت سخنرانی و یا پوستر در مدت دو روز این همایش ارایه خواهد شد.
بنابراین گزارش وی ایجاد برند ایرانی برای تکنولوژیهای دانش بنیان و افزایش کیفیت محصولات را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: راهکارهای هم افزائی، شبکه سازی و ارزش آفرینی شرکت مادر و شرکتهای دانش بنیان، مدل تعامل برد - برد شرکتهای مادر با واحدهای فناور و نوآور کوچک و راهکارهای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان در کشور را از جمله محورهای این همایش است.
دبیرهمایش شرکتهای سرآمد، مادر و برندساز گفت: همچنین سبک رهبری و مدیریت شرکتهای سرآمد، مادر و برندساز، نقش تأثیرگذار بازار دولتی و خرید کالای ایرانی در ایجاد برند دانش بنیان، طراحی فرهنگ سازمانی و روشها و فرآیندهای مناسب برای شکوفائی استعدادها و قابلیت پژوهشگاهها، پارکهای علم و فناوری و تعاونیهای فناور محور در رشد شرکتهای دانش بنیان از دیگر محورهای این همایش میباشد.
توکلی، کارکردهای مدیریت دانش جدید در جامعه دانش بنیان، آینده پژوهی و نقش سازمانهای غیررسمی در اقتصاد را از جمله سخنرانیهای روز اول این همایش اعلام کرد.
وی ادامه داد: معماری شرکتهای مادر دانش بنیان با استفاده از معماری سازمانی خود تنظیم، تجاری سازی در فناوری پیشرفته، مدل طراحی شرکتهای سرآمد و سبک رهبری و مدیریت از دیگر سخنرانیهای روز دوم این همایش میباشد.
توکلی برپایی نشستهای علمی و گارگاههای آموزشی را از دیگر برنامههای این همایش اعلام کرد و گفت: حوزه سیاست گذاری اقتصاد دانش بنیان، مراحل رشد شرکتهای سرآمد، کادر و برندساز و مدیریت دانش در این شرکتها سه نشست علمی است که در این دو روز برگزار خواهد شد.
گفتنی است در این همایش دو روزه که در روزهای 5و6 اسفند درحال برگزاری است، دو کارگاه با عناوین مدیریت دانش و تجاری سازی فناوری پیشرفته در روز دوم همایش برگزار میشود.