نشست علمی و تخصصی برندسازی پژوهشگران، استادان و نویسندگان در راستای اهداف سازمانی
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در ادامه سلسله نشست های علمی و تخصصی پژوهشگاه ICT به منظور افزایش آگاهی در حوزه برندسازی، نشست علمی با موضوع « برندسازی پژوهشگران، استادان و نویسندگان در راستای اهداف سازمانی» امروز دوشنبه 11 اردیبهشت، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
گفتنی است در این نشست که به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شد، دکتر علیرضا نوروزی، دارای دکترای علوم اطلاعات و ارتباطات از فرانسه و دانشیار دانشگاه تهران، به جنبه های برندسازی در اهداف سازمانی پرداخت.
دکتر نوروزی در این نشست ابتدا با اشاره به اینکه برندسازی نویسندگان و پژوهشگران باعث دیده شدن آنان در حرفۀ خودشان میشود، افزود: با توجه به سطح بالای رقابت در بازار پژوهشی به ویژه در اخذ طرحهای پژوهشی کاربردی، یک برند قوی به پژوهشگر و استاد کمک میکند تا خود را در بازار پژوهشی متمایز سازد و بیان کند که چرا محصولات علمی، دانش یا خدمات پژوهشی توانایی ارضای نیازهای مشتریان را به صورت منحصربه فرد دارد.
وی همچنین در ادامه اظهار کرد: پژوهشگران و استادانی که به موقع، کنترل برند خود را در دست میگیرند، نخستین کسانی خواهند بود که توجه کارفرمایان بالقوه و مراکز پژوهشی برای اخذ طرحهای پژوهشی را به سوی خود جلب خواهند کرد.
استادیار دانشگاه تهران در پایان این نشست ضمن تأکید بر اینکه برندسازی، فرایندی مستمر، مداوم و بی پایان است و حفظ برند شخصی، مهمترین حلقه این فرآیند بشمار میرود، خاطرنشان کرد: برای حفظ برند شخصی خود، داشتن دورنمایی از آینده فعالیتهای علمی و پژوهشی تان ضروری است، بنابراین، آینده نگری کنید و پرسش هایی از این دست مطرح نمایید، که در آینده چه رقیبانی میتوانند برای ما جدی شوند و حوزۀ کاری، علمی و پژوهشی ما را تهدید کنند، اینکه آیا مخاطبان، همچنان طرفدار پر و پا قرص آثار علمی و خدمات اطلاعاتی ما خواهند ماند و همچنین پاسخ به این سوال، که مخاطبان نسل جدید چه نیازهایی خواهند داشت.
گفتنی است در این نشست در ارتباطات با موضوعاتی همچون مزایای برندسازی نویسندگان و پژوهشگران، اهمیت برند در کسب وکارهای پژوهشی، اطلاعاتی، مشاوره ای، اهمیت تصویر مخاطبان و مشتریان از نویسنده یا پژوهشگر و کار کردن روی رتبه بازیابی نام در گوگل صحبت شد و در پایان نیز حاضرین در جلسه به پرسش و پاسخ در ارتباط با موضوع برندسازی پرداختند.