كارگاه آموزشی " نهادینه سازی، فرآورده دهی و آینده پژوهی علم " برگزار گردید
بنا بر این گزارش در این كارگاه مطرح گردید که نهادینه سازی، فرآورده دهی و آینده پژوهی، سه عنصریست که در پرتوی آن می توان متضمن پیشرفت و تعالی علم در یک جامعه بود. نهادینه سازی، فی نفسه شرایط لازم برای ورود به صحنه علم ورزی را فراهم نموده و فرآورده دهی، بر اقدامات عملیای که میتواند علم را مثمر ثمر سازد، تأکید می ورزد. آینده پژوهی نیز به سهم خود، افقهای نوینی را که سزاوار کار علمی در سطوح گوناگون است، به بحث می گذارد.
بنا بر این گزارش، نهادینه سازی علم با تأکید بر چهار مقوله آموزش، پژوهش، برنامه ریزی و ترویج / تسرّی به عنوان چهار لازمه اصلی، فرآورده دهی علم با تأکید بر ابعاد کشف خواصّ و خصوصیّات و نیز طرّاحی و عملیاتی سازی مصنوعات و نهایتاً آینده پژوهی علم با تأکید بر مواردی از قبیل روند بسط علم پیشنگری جهات نو، بومی سازی دستآوردها و زمینه سازی برای بهسازی آموزش و پژوهش، به سمع مخاطبین می رسد.