شرکت های مخابراتی از هوش مصنوعی برای گسترش خدمات 5G خود استفاده می کند
طی پنج سال آینده ، Bain & Company انتظار دارد که 5G وارد جریان اصلی شود و از طریق سرعت بخشیدن به استقرار توسط شرکت های مخابراتی ، گوشی های مقرون به صرفه و سایر کاربردهای اصلی این فناوری محبوبیت پیدا کند.
بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت ، انتظار می رود که استفاده از 5G در هفت سال اول خود - 2018 تا 2025 - سریعتر از پذیرش 4G در هفت سال پس از اولین عرضه آن در بازار در سال 2009 باشد.
تحقیقات Bain & Company نشان می دهد که تعداد اتصالات 5G در سراسر جهان از کمتر از 700 میلیون امروز به بیش از 2.1 میلیارد در سال 2025 سه برابر خواهد شد. این حرکت قوی نشان دهنده سرمایه گذاری سنگین اپراتور در زیرساخت 5G ، گسترش تدریجی موارد استفاده از 5G است.
هربرت بلوم ، سرپرست ارتباطات ، رسانه ها و سرگرمی در شرکت Bain & Company می گوید: "هوش مصنوعی در حال حاضر توسط شرکت های ارتباطی پیشرو برای دستیابی به مزیت استراتژیک در 5G استفاده می شود."
تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه یک شرکت مخابراتی که از ابزارهای هوش مصنوعی در راه اندازی 5G خود استفاده می کند ، می تواند توانایی متمایزی برای قرار دادن زیرساخت مناسب در مکان مناسب ، با دقت جراحی و در مقیاس سرگیجه آور ایجاد کند.
به عنوان مثال ، یکی از چالش های اصلی ROI با 5G ناشی از باندهای طیفی است که این فناوری از آن استفاده می کند. سیگنالهای با فرکانس بالاتر 5G به این اندازه حرکت نمی کنند ، یا به ساختمانها نفوذ نمی کنند و همچنین سیگنالهای فرکانس پایین که توسط 4G استفاده می شود،اپراتورها را مجبور می کند تا 100 برابر تعداد سلولهای مورد استفاده 4G برای خدمات 5G خود مستقر کنند.
هوش مصنوعی می تواند با شتاب بخشیدن به تصمیمات از ماه ها و هفته ها به روزها و دقیقه ها ، با دقت و مقیاس بیش از آنچه از نظر انسانی امکان پذیر است ، این معمای مهندسی و یکی از سخت ترین چالش های بخش را حل کند.
آقای Darryn Lowe ، یکی از رهبران ارتباطات ، رسانه ها و سرگرمی های Bain & Company می گوید: "حتی شرکت های ارتباطی بومی دیجیتال نیز از پیچیدگی های ناشی از استفاده از 5G مصون نیستند."
223000720.220