روابط عمومی فعال زمینه تحول و پویایی سازمان را فراهم میکند
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی با استقبال از برگزاری سالانه این همایش تاکید کرد: باید انتقال تجربه داشت و از بحثهای مختلف بهره برد.
وی خواستار اشراف روابط عمومی بر برنامهها و سیاستهای دولت در تمام زمینهها شد و گفت: این نگاه کلان در روابط عمومیها موجب میشود به درستی به انعکاس اقدامات و عملکردها پرداخت.
دکتر واعظی با تاکید بر نگاه دولت نسبت به اشاعه ارزشهای والای اسلامی گفت: فعالیت در فضای مجازی باید متاثر از فرهنگ ایرانی - اسلامیباشد.
وی اولویت برنامه دولت در سال جاری را اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و ایجاد شغل برشمرد و افزود: با توجه به این که ICT پیشران توسعه است، در این چارچوب، زیرساختهای لازم را فراهم کرده ایم.
وی با بیان این که در ابتدای کار دولت تنها 15 درصد از برنامه پنجم انجام شده بود ادامه داد: در دو سال گذشته، با وجود رسیدن به هدفگذاری برنامه پنجم قبل از اتمام دوره پنجم باز هم باید با تولید محتوای فاخر، افزایش خدمات، حمایت از تولید اپلیکیشنهای داخلی و صادرات نرم افزار، زمینه گسترش حضور موثر و فعال را در فضای مجازی به وجود آورد.
واعظی با تاکید بر حمایت از جوانان فارغ التحصیل در این حوزه گفت: زمینههای فنی و تخصصی و ارایه وام وجوه اداره شده سبب ارتباط بین وزارت، ارتباطات، صنعت و دانشگاه شده که فعال شدن سایت امام سجاد برای حمایت از شرکتهای فعال تولید محتوا نمونه آن است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده درست از فضای مجازی در راستای اهداف والای نظام و مردم گفت: فضای مجازی میتواند معرف فرهنگ اسلامی- ایرانی باشد، و نباید نسبت به مسایل غیر اخلاقی و آسیب رسان به اندیشه و دین بی تفاوت بود و در این راستا از فضای مجازی پاک حمایت میکنیم.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اهیمت روابط عمومی و رسانه اظهار داشت: نقش بالای رسانه درجهان با وجود فضای مجازی و شبکههای اجتماعی مضاعف شده و لازم است روابط عمومی با تغییر نگرش فرصت بهره برداری از آن را داشته باشد.
وی این تغییر نگرش را نگرش سنتی نسبت به جایگاه و نقش روابط عمومی لازم دانست و گفت: باید ضمن تمرکز بر موضوع تغییر نگرش سنتی، با استفاده از افراد متخصص در زمینههای روابط عمومی، جامعه شناسی و روانشناسی با شناخت ابعاد جامعه زمینه ارتباط بهتر با مخاطبان را فراهم ساخت.
واعظی در ادامه خواستار بهره گیری روابط عمومیها از فضای مجازی جهت ارتباط بدون واسطه با مخاطبان شد و در پایان گفت: روابط عمومی باید امین مردم باشد و با انعکاس مناسب اقدامات به مردم آنها را آگاه سازد و از سوی دیگر مطالبات مردم را هم به مسوولان انتقال دهد.