روابط عمومیها باید با بهره گیری از تحولات فناورانه، در راستای اهداف سازمان و اطلاع رسانی به مردم باشند
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، معزی دبیر شورای اطلاع رسانی افزود: شعار حرفه ای گری و اخلاق مداری دو مفهوم جدا از یکدیگر نیستند.
وی حرفه ای گری را ارائه اطلاعات روشن، د قیق و تبدیل تهدیدها به فرصتها بیان کرد و گفت: اگر اصول کار روابط عمومیها تدوین و به طور دقیق مصوب شود و به صورت برنامه درآید به اصول حرفه ای می رسیم که در آن اخلاق هم دیده شده است.
وی با تاکید بر الگو سازی گفت: واقعیت امر این است که روابط عمومیها دچار تغییر و تحول نمی شوند مگر آنکه تغییر نگرش در رسانهها و مدیران دستگاههای اجرایی رخ دهد.
وی با بیان اینکه متاسفانه مخاطبان اصلی روابط عمومیها رسانهها و مدیران ارشد دستگاهها هستند، افزود: در این میان جامعه بزرگ افکار عمومی به فراموشی سپرده شده و باید تلاش کنیم این سیکل معیوب با تغییر نگرش رسانهها و مدیران اصلاح شود و ماموریت اصلی روابط عمومی که ارایه اطلاعات به مردم است، عملی شود.
معزی حفظ سرمایه اجتماعی را وظیفه روابط عمومیها دانست و گفت: عمده ماموریت روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی خدمت رسانی به مردم است و در این راستا با بهره گیری از تحولات فناورانه در راستای اهداف سازمان باید مردم مخاطب قرار گیرند.
وی با تاکید بر اصلاح نحوه ارتباط با مردم افزود: در شورای روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی این بحثها صورت گرفته است و اگر تعاریف و زیرساختهای روابط عمومی انجام نشود به اهداف بلند خود دست نمی یابیم.
معزی تصویب آیین نامه روشنگری در روابط عمومیهای دولتی را گوشه ای از اخلاق حرفه ای برشمرد و گفت: بر اساس این آیین نامه رفتار رسانه ای روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی از جمله وزارت ارتباطات تدوین شده است.
معزی در پایان ابراز امیدواری کرد تا سال بعد با اجرای اصول آیین روشنگری اتفاقات بزرگتری در مجموعه وزارت ارتباطات افتاده باشد.