تمایل شرکت های دارویی اروپا و امریکا به استفاده از هوش مصنوعی در عرضه دارو

شماره :
41909
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:38
دسته بندی

تمایل شرکت های دارویی اروپا و امریکا به استفاده از هوش مصنوعی در عرضه دارو

نیمی از شرکت های دارویی اروپا و آمریکا احساس می کنند که استفاده از هوش مصنوعی (AI) می تواند داروهای جدید را با روشی سریعتر و ایمن تر به بازار عرضه کند.

با این حال ،طبق مطالعه انجام شده توسط Aspen Technology ، رهبر جهانی در نرم افزار بهینه سازی دارویی ، 96 درصد از تولیدکنندگان دارو در استفاده از فناوری جدید با چالش روبرو هستند.

حدود 300 تصمیم گیرنده صنعت داروسازی در انگلیس ، ایالات متحده ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا و سوئد در این نظرسنجی شرکت کردند. تقریباً 49 درصد از مدیران شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که شرکت آنها هیچ استراتژی اساسی برای هوش مصنوعی ندارد ، در حالی که 31 درصد احساس می کنند که سطح بالای داده های غیر ساختاری مدیریت کار را دشوار می کند.

در همین حال ، 43 درصد از این تعداد معتقد بودند که اگر شرکت های دارویی نتوانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) را یاد بگیرند و تصویب کنند ، طی دو سال آینده دچار مشکلات مالی شدیدی خواهند شد.

دیوید لیتام ، معاون ارشد رئیس و مدیر کل داروسازی ، AspenTech ، گفت: "تحقیقات ما نشان می دهد که شرکت های داروسازی برای مقابله با چالش های و پیاده سازی هوش مصنوعی باید اقدام کنند."

حدود 28 درصد از مدیران نظرسنجی گفته اند که شرکت های آنها از کمبود مهارت های دیجیتالی یا فرهنگ ریسک پذیری رنج می برند ، که مانع نوآوری است.

این تحقیق نشان داد حتی شرکت های پیشرفته و مبتنی بر داده در این تحقیق با مشکل فرهنگ ریسک پذیری روبرو هستند.

لیتام گفت: "هیچ مشکلی برای استفاده دقیق از روش های هوشمندانه و بهتر برای شرکت های داروسازی وجود ندارد." از همه مهمتر ، این راه حل ها در حال حاضر موجود هستند ، در حال تصویب هستند و به شرکت ها کمک می کنند تا پیشرفت کنند. "

201000409.110

X