تحول فناورانه در روابط عمومی‌ها یک ضرورت گریز ناپذیر است

شماره :
42982
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:42
دسته بندی

تحول فناورانه در روابط عمومی‌ها یک ضرورت گریز ناپذیر است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ سعید رضا عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی و استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران نیز در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات و شرکت‌‌های تابع با بیان اینکه 70 درصد امور اداری در کشور‌های توسعه یافته به فضای مجازی منتقل شده است، اظهار کرد: در واقع با این کار زندگی اول در کنار زندگی دوم قرار گرفته است.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تحول رخ داده در فضای مجازی بیان کرد: مفهوم فضای مجازی متناسب با تحول فناوری فضای مجازی توسعه پیدا می‌کند و از فضای مجازی می‌تواند با توجه به ظرفیت‌‌های موجود تمام دنیا را تبدیل به کاربران خود کند.

وی ضمن بیان اهمیت سواد اینترنتی خاطرنشان کرد: مشاغل امروز به سمت مهارتی شدن حرکت می‌کند و مهارت‌‌های فناورانه فضای مجازی یک مهارت اصلی و پایه است.

عاملی با اشاره به اینکه محیط مجازی محیطی ادامه دار است، گفت: متناسب با ظرفیت‌‌های فناوری، ساختار کاری روابط عمومی‌ها نیز باید به شکل مداوم در حال تغییر باشد.

وی یادآور شد: تحول در روابط عمومی‌ها یک ضرورت گریز ناپذیر است زیرا در سال 2025 حدود 91 درصد از کشور‌های توسعه یافته و 69 درصد اقتصاد‌های نوظهور از اینترنت استفاده می‌کنند.

استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران اظهار کرد: در حال حاضر حجم GDP دنیا 107 تریلیون دلار است که 14.7 تریلیون دلار مربوط به اینترنت می‌شود.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: با ظهور فناوری‌‌های نوین باید شاهد اشتغال‌‌های گونگون در جامعه باشیم، برخلاف کسانی که تصور می‌کنند ICT شغل ایجاد نمی کند باید گفت به ازای هر ایجاد شغل در این حوزه 2.3 شغل دیگر ایجاد می‌شود.

عاملی در پایان تصریح کرد: روابط عمومی هوشمند به معنای کاهش خطای ارتباطی انسانی و نظامند کردن عملکردها و کارکرد‌های روابط با توجه به همه ذینفعان است.

X