تجربه زندگی موجودات دریایی با استفاده از هوش مصنوعی

شماره :
41911
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:38
دسته بندی

تجربه زندگی موجودات دریایی با استفاده از هوش مصنوعی

How is the Water یک شبیه ساز واقعیت مجازی اقیانوس است که توسط Kickstarter پشتیبانی می‌شود.

هدف از ساخت این شبیه ساز واقعیت مجازی، برانگیختن حس همدلی و جلب توجه کاربران به حمایت از نگهداری اقیانوس‌ها عنوان شده است.

در همین راستا، Cyan Planet با همکاری Digital Life 3D و تکیه بر فناوری‌های هوش مصنوعی، همسان‌های دییجتالی دلفین‌های پوزه‌بطری ، لاک‌پشت‌های دریایی سرخ ، کوسه‌های سرچکشی بزرگ ، و گونه‌های دیگر موجودات دریایی را خلق کرده‌اند.

میکل لاوکی ، مدیر و تهیه‌کننده‌ی این پروژه می‌گوید: «هدف از همکاری ما با Digital Life 3D این است که زندگی دریایی را حفظ کنیم و برای مقاصد آموزشی، علمی و در مقیاس وسیع‌تر برای حفظ سیاره‌ی زمین از آن بهره ببریم. هدف اصلی پروژه‌ی How is the Water این است که همه‌ی مردم بتوانند زندگی در اقیانوس‌ها را تجربه کرده و به رمز و راز آن پی ببرند. برخی از افراد، از جمله خود من، می‌توانند با غواصی زیر اقیانوس تجارب خارق‌العاده‌ای به دست آورند، اما بیشتر مردم امکان انجام چنین کاری را ندارند. هدف من تغییر این شرایط است.»

کاربران می‌توانند از چشم‌انداز موجودات دریایی گوناگون، از جمله دلفین‌ها و کوسه‌ها، تجربه‌ای دقیق و کامل از زندگی در اقیانوس به دست آورند.

در این شبیه‌سازی، هر گونه‌ی جانوری مهارت‌های خاص خودش را به نمایش می‌گذارد؛ این مهارت‌ها می‌توانند پژواک‌یابی ، گیرندگی الکتریکی و برقراری ارتباطات زیست-شیمیایی باشند که کاربران را قادر می‌سازند با دنیای داخل بازی تعامل برقرار کرده، چالش‌های مختلف زیر دریا را از سرگذرانده و تصمیماتی بگیرند که مستقیماً روی محیط اقیانوس تأثیر خواهند گذاشت.

کاربران حتی امکان این را هم دارند که با استفاده از ۱۵ گونه‌ی مرجانی منحصر به فرد، باغچه‌ی مرجانی خود را بسازند و آن را با سایرین به اشتراک بگذارند از جمله اهداف والای این پروژه می‌توان به افزودن جزئیات بیشتر و تکمیل شبیه‌سازی زندگی دریایی اشاره کرد که از طریق تقویت رفتارهای حیوانات هوش مصنوعی، قابلیت چندبازیکنی بین پلتفرمی، پشتیبانی از پلتفرم‌های بیشتر، ایجاد موقعیت‌های مکانی بیشتر زیر دریا، و مواردی از این دست امکان‌پذیر خواهد بود.

انتظار می‌رود در سپتامبر سال ۲۰۲۲، کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های همراه (iOS و آندروید) و هدست‌های PCVR با جریان زنده قابلیت پشتیبانی از پروژه‌ی How is the Water را داشته باشند. این فناوری به زودی در واقعیت مجازی پلی استیشن و (بسته به سرمایه‌گذاری‌ها) هدست‌های واقعیت مجازی قابل حمل، همچون Oculus Quest نیز ورود خواهد کرد.

220000409.108

X