بیمارستان کائوسیونگ تایوان از فناوری هوش مصنوعی برای پردازش پرونده هااستفاده می کند

شماره :
41505
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:38
دسته بندی

بیمارستان کائوسیونگ تایوان از فناوری هوش مصنوعی برای پردازش پرونده هااستفاده می کند

بیمارستان کائوسیونگ چانگ گونگ روز چهارشنبه اعلام کرد، یک سیستم جدید تشخیص گفتار با تماس صفر با استفاده از فناوری هوش مصنوعی (AI) به پرسنل پزشکی که از تجهیزات محافظ شخصی استفاده می کنند کمک می کند تا از رایانه استفاده کنند.

این بیمارستان گفت با همکاری آزمایشگاه هوش مصنوعی تایوان این سیستم را پس از اینکه با افزایش افرادی که به دنبال خدمات در بیمارستان بودند در طول شیوع کووید-19 دچار مشکل شدند، توسعه داد.

این بیمارستان گفت متوجه شده است کارکنانی که از تجهیزات حفاظتی استفاده می کنند هنگام انجام برخی کارها مانند به روزرسانی پرونده پزشکی افراد دچار مشکل شده اند. در حالی که معمولاً هنگام مراجعه به بیمار، پزشکان بلافاصله سوابق را به روز می کردند، اما اکنون پس از آن یادداشت برداری می کردند که خطر خطا را افزایش می داد.

به‌ویژه کارکنان ایستگاه‌های غربالگری که ملزم به پوشیدن لباس‌های محافظ، ماسک و دستکش هستند، تایپ دقیق روی صفحه‌کلید را دشوار می‌دانند.

بیمارستان گفت، پس از شنیدن مشکلات، آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی تایوان با مدیر بخش پزشکی اورژانس بیمارستان، Chiu Yi-min تماس گرفتند و سیستمی را با استفاده از فناوری تشخیص گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی پیشنهاد کردند.

این سیستم جدید نصب شده به کارکنان این امکان را می دهد که در زمان واقعی پرونده های پزشکی را تغییر دهند و داده ها را از منابع مختلف در پرونده های بیمارستان ادغام کنند.

سرپرست بیمارستان وانگ چیه-هسی گفت که این همکاری در زمان مناسب انجام شد، زیرا بیمارستان به تازگی پیاده‌سازی فناوری‌های مبتنی بر داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی را برای ارائه خدمات پزشکی بهتر آغاز کرده است.

وی گفت: امیدوارم این سیستم بتواند به پزشکان در تشخیص و ارزیابی شدت علائم بیماران کمک کند.

آزمایشگاه هوش مصنوعی تایوان اعلام کرد که از ماه می به طور قابل توجهی در فناوری مرتبط با کووید-19، از جمله یک برنامه فاصله گذاری اجتماعی و یک نرم افزار تشخیص، سرمایه گذاری کرده است.

201000803.317

X