بهره گیری از محصولات حوزه صیانت فرهنگی و اجتماعی

شماره :
43669
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:42
دسته بندی

بهره گیری از محصولات حوزه صیانت فرهنگی و اجتماعی

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، از تمامی دانشگاه­ها و شرکت­‌های دانش­ بنیان که حداقل در یکی از حوزه­‌‌های پالایش محتوای متنی، تصویری، ویدیوئی، پروفایل، وارسی عمیق بسته­‌ها یا اعمال کنترل والدین، فعالیت­‌های منجر به توسعه فناوری بومی و یا تولید محصول بومی انجام داده­اند، دعوت بعمل آورده است تا اطلاعات مربوط به سوابق فعالیت­‌های خود و کلیاتی در خصوص فناوری یا محصول خودرا حداکثر تا تاریخ 93/9/8 ارائه نمایند.

بنا بر این گزارش، اطلاعات ارسال شده باید متعلق به محصول موجود و یا مربوط به فناوری بومی‌باشد که حداکثر ظرف مدت 3 ماه آینده، قابلیت تبدیل به محصول بومی و آماده­ ی بهره­ برداری در شبکه ارتباطی کشور یا توسط کاربران این شبکه باشد.

این گزارش حاکی است، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ( مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) طی 5 سال اخیر، با هدف توسعه دانش و فناوری بومی و ارتقاء توانمندی متخصصین و شرکت­‌های دانش­ بنیان داخلی،  اقدام به اجرای پروژه­‌‌های پژوهشی متعدد از جمله شناسایی صفحات وب غیراخلاقی با استفاد از پروفایل صفحات، شناسایی تصاویر ویدئویی غیراخلاقی با استفاده از پردازش محتوا، طراحی و پیاده­ سازی سامانه پالایش محتوا، طراحی و تدوین متدولوژی و رویه­‌‌های تست سامانه­‌‌های پالایش محتوا، طراحی سکوی ارزیابی عملکرد محصولات پالایش ارتباطات اینترنتی و  طراحی و تدوین نظام پالایش ارتباطات اینترنتی کشور در زمینه پالایش ارتباطات اینترنتی، با رویکرد تحلیل محتوایی انواع داده­‌‌های اینترنتی نموده است. همچنین بر اساس بررسی­‌های انجام­  شده، دانشگاه­ها و شرکت­‌های دانش­ بنیان داخلی نیز طی سال­‌های اخیر، فعالیت­‌های پژوهشی موفقیت­ آمیز و منجر به بومی­ سازی فناوری و تولید محصول بومی به انجام رسانده­ اند.

این گزارش می‌افزاید، هم اینک به اتکای دانش، تجربیات، زیرساخت­ها،‌ فناوری­ها و محصولات حاصل از اجرای پروژه ­‌های پژوهشی فوق الذکر و در پی تصمیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی برلزوم بهره­ گیری از محصولات پالایش برخوردار از گواهی اعتبار و بر اساس تفاهم­نامه­ ی امضاء شده بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت، مسئولیت ارزیابی، اعتبارسنجی و صدور گواهی اعتبار برای این محصولات به پژوهشگاه محول شده است تا با ایجاد فضای رقابتی، فرصت بهره­ گیری از تمام محصولات موجود دراین حوزه، برای متولیان شبکه ارتباطی کشور ( بویژه متولیان لایه دسترسی این شبکه در بخش خصوصی ) و کاربران این شبکه فراهم گردد.

X