برگزاری کارگاه آموزشی "استخراج و تعیین سطوح مجاز شاخصهای کیفیت و پشتیبانی سرویسهای فناوری اطلاعات و طراحی سامانه مربوطه"
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، از آنجائیکه یکی از وظایف مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت بر کیفیت ارائه خدمات به مشتریان توسط دارندگان پروانه میباشد. بدین منظور میبایست پارامترهای کیفی و مقادیر آستانه آنها برای سرویسهای موضوع پروانههای سازمان، تعیین گردیده و پس از ابلاغ به دارندگان پروانه توسط سازمان نظارت شوند.
بنا بر این گزارش با توجه به تخصص کارشناسان پژوهشگاه، پروژه "استخراج و تعیین سطوح مجاز شاخصهای کیفیت سرویسهای فناوری اطلاعات و طراحی سامانه مربوطه"، به درخواست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درگروه مدیریت یکپارچه شبکه پژوهشکده فناوری ارتباطات این پژوهشگاه، تعریف و انجام شده است.
هدف اصلی از انجام این پروژه، استخراج شاخصهای کیفی، تعیین مقدار برای آنها، طراحی سامانهای جهت نظارت بر شاخصها و رفع نواقص مصوبهای–پروانهای ارائهدهندگان سرویس در حوزه نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات سازمان، میباشد.
در این راستا کارگاه آموزشی یک روزهای با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزههای ستادی و مناطق سازمان در تاریخ 5 مردادماه 94 با محوریت موضوعات ذیل توسط پژوهشگران مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار گردید:
- چگونگی استخراج و تعیین مقادیر پارامترهای کیفی سرویس اینترنت با استفاده از فناوریهای مختلف در داخل کشور با توجه به زنجیره تامین این سرویس
- نتایج حاصل ازمطالعه وبررسی نحوهنظارت برکیفیت درسازمانهای رگولاتوری سایرکشورها،توصیهنامههای بینالمللی مطرح در دنیا و وضعیتموجود پارامترهای کیفی در داخل کشور
- نیازمندیهای سازمان تنظیم مقررات در رابطه با نظارت بر زنجیره تامین این سرویس،
- تشریح و بررسی سامانه نظارتی پیشنهادی
- شرح وضعیت قوانین و مقررات مرتبط با کیفیت سرویس