امارات متحده عربی به عنوان بخشی از 4IR به هوش مصنوعی و رباتیک روی می آورد

شماره :
41631
آخرین به روزرسانی :
سه شنبه 1402/06/28 ساعت 16:38
دسته بندی

امارات متحده عربی به عنوان بخشی از 4IR به هوش مصنوعی و رباتیک روی می آورد

دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU) با تمرکز اولیه بر فناوری های آموزشی و بهداشتی به هوش مصنوعی و روباتیک روی آورده است. این دانشگاه پنج آزمایشگاه اصلی برای حمایت از تحقیقات بین رشته ای با ترکیب علوم فیزیکی ، بیولوژیکی ، اجتماعی و دیجیتال تاسیس کرده است.

چشم انداز استراتژیک امارات متحده عربی برای 50 سال آینده شامل انقلاب صنعتی چهارم به عنوان یک سیستم نوآوری برای دستیابی به پایداری در پیشرفت های اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی است. آزمایشگاه هوش مصنوعی و روباتیک امارات متحده عربی (AIRL) کار خود را با چشم انداز استراتژیک امارات هماهنگ می کند.

دکتر فادی النجار گفت که آزمایشگاه یک سیستم نظارت برای افراد مسن ایجاد کرده است که قادر است پیشرفت روانی سلامت روانی آنها را در آینده پیش بینی کند.

این سیستم از یک ربات به نام "AbuSif" استفاده می کند که با پشتیبانی فنی مایکروسافت در خاورمیانه و آفریقا توسعه یافته است و از الگوریتم های طراحی شده توسط خدمات شناختی Azure استفاده می کند. ابوسیف با بیماران در تعامل است و متوجه تغییراتی در حالات چهره آنها ، کیفیت گفتار آنها و سرعت پاسخ آنها به محرک های مختلف می شود. این گزارش بالینی در مورد خطر احتمالی اختلال شناختی ایجاد می کند و در تشخیص زودرس بیماری هایی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر مفید است.

محققان AIRL انتظار دارند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین عمیق ، به دلیل پتانسیل فراتر رفتن از توانایی های انسانی ، نقش مهمی در تشخیص بیماریها با سرعت و دقت داشته باشد. روبات هایی مانند AbuSif را می توان با افراد مسن و سایر افرادی که در فعالیت های روزانه به کمک نیاز دارند استفاده کرد.

از آنها می توان برای نظارت و اقدامات سریع مانند مصرف دارو ، تهیه غذا و انجام تمرینات بدنی استفاده کرد. آنها می توانند هنگام تصمیم گیری در مورد نیاز به مداخله ، بازخورد و گزارش هایی را برای استفاده متخصصان پزشکی ارائه دهند.

دکتر فدی همچنین توضیح داد که چگونه می توان از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین عمیق برای کمک به معلمان برای نظارت بر یادگیری دانش آموزان استفاده کرد ، چه در محیط های فیزیکی کلاس درس و چه زمانی که دانش آموزان از راه دور با استفاده از فناوری مجازی در حال مطالعه هستند. او گفت که می توان بر توجه دانش آموزان توجه کرد یا مشغول انجام وظیفه هستند و می توان علایق شخصی و توانایی های شناختی دانش آموز را ارزیابی کرد. سیستمهای نظارتی گزارشهای مفصلی برای اطلاع معلم و کمک به طراحی برنامه درسی تهیه می کنند.

2150006290274

X