استفاده از هوش مصنوعی به منظور جلوگیری از خودزنی دانش آموزان
اغلب مدارس سراسر دنیا از برنامه های هوش مصنوعی برای نظارت بر ارتباطات و برای تشخیص افرادی که در معرض آسیب خود ، قلدری ، خشونت و سایر مسائل مربوط به سلامت روان هستند ، استفاده می کنند.
به گزارش وال استریت ژورنال ، این نرم افزار معمولاً کلمات و عبارات کلیدی خاصی را که از رایانه های مدرسه صادر شده اسکن می کند و هنگامی که یک عبارت کلیدی مورد نظر را پیدا می کند ، به مدیر هشدار می دهد. سپس مدیر می تواند تعیین کند که آیا هشدار معتبر است یا خیر ، والدین را مطلع کرده یا با دانش آموز مداخله کند.
شرکت بارک که در بیش از 2900 ناحیه آموزش و پرورش استفادخ می شود طی یک هفته 5000 مورد خودزنی یا خودکشی را شناسایی کرده است.
بر اساس نظرسنجی هریس پول ، سلامت روانی کودکان در طول همه گیری همه گیر کاهش یافته است ، به طوری که والدین کودکان در سن مدرسه از افزایش نگرانی مداوم ، ناراحتی مکرر و عادات عصبی در بین فرزندان خود خبر دادند.
بر اساس نظرسنجی CDT ، اگرچه برنامه های نظارتی انتقادات کارشناسان حریم خصوصی و امنیت را به همراه دارد ، اما 66 درصد از معلمان موافقت کردند که مزایای نظارت آنلاین بیشتر از خطرات است و 50 درصد از دانش آموزان اظهار داشتند که با بکارگیری نرم افزارهای نظارتی مشگلی ندترند. آگاهی گسترده از نرم افزارهای نظارتی رفتار دانش آموزان را تغییر داده و تشخیص رفتارهای مضر برنامه های نظارتی را دشوارتر کرده است.
در گزارش CDT آمده است که از هر ده دانش آموز 6 نفر می گویند که افکار واقعی خود را به صورت آنلاین به اشتراک نمی گذارند زیرا می دانند تحت نظارت هستند و 80 درصد نیز در جستجوهای آنلاین خود بیشتر مراقب بوده اند زیرا می دانند فعالیت آنها تحت نظارت است. حدود 60 درصد از معلمان و والدین در نظرسنجی CDT گفتند که اگر اطلاعات جمع آوری شده برای نظم و انضباط استفاده شود یا خارج از زمینه به اشتراک گذاشته شود ، نرم افزار نظارت می تواند باعث آسیب طولانی مدت شود.
گزارش مرکز برنان می گوید: "به طور کلی ، تحقیقات نشان می دهد که با افزایش تدابیر امنیتی مدارس ، دانش آموزان اغلب احساس امنیت کمتری می کنند و نظارت گسترده و غیر ضروری به احتمال زیاد تأثیر مخربی بر حریم خصوصی دانش آموزان خواهد گذاشت و توانایی آنها را در بیان خود کاهش می دهد."
215000717.230