استفاده از هوش مصنوعی باعث تقویت خدمات مالی می شود
موسسات مالی در سرتاسر جهان تحت فشار زیادی برای افزایش کارآیی ، کاهش هزینه ها و افزایش تولید هستند در حالی که تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است. در حال حاضر بخش خدمات مالی به ویژه نیاز فوری به دگرگونی کامل به دور از ساختارهای تجاری و قدیمی در مقیاس جهانی دارد. برای پاسخگویی به این نیاز ، اتوماسیون بخش قابل توجهی از این توسعه را به خود اختصاص داده است ، به ویژه اینکه اتوماسیون فرایند رباتیک (ՀՀԿ) به طور خاص در چندین سال آینده نقش مهمی در اجرای شغل در موسسات مالی ایفا می کند. این نوع اتوماسیون اغلب به عنوان "اتوماسیون هوشمند" نامیده می شود و به هر سیستم نرم افزاری اطلاق می شود که می تواند برای اجرای فعالیتهایی طراحی شود که قبلاً برای تأثیرگذاری در تکمیل آنها به عقل انسان نیاز داشت.
هوش مصنوعی می تواند انقلابی در صنعت خدمات مالی و نحوه ارائه خدمات به مصرف کنندگان ایجاد کند. این پتانسیل را دارد که به کالاها و خدمات آگاهتر و سفارشی تر ، افزایش کارایی فرایندهای داخلی ، بهبود امنیت سایبری و کاهش ریسک منجر شود. موسسات مالی از راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد فرصت های رشد درآمد ، کاهش هزینه های عملیاتی و خودکارسازی فعالیتهایی که قبلاً به صورت دستی انجام می شد ، استفاده می کنند.
طبق نتایج نظرسنجی اخیر NVIDIA از متخصصان خدمات مالی ، 83 درصد از شرکت کنندگان موافق بودند که هوش مصنوعی برای موفقیت آینده شرکت آنها بسیار مهم است. استفاده از هوش مصنوعی (AI) و محاسبات با کارایی بالا (HPC) در بین معامله گران به منظور تسریع معاملات الگوریتمی ، که گاهی اوقات بر اساس توالی فیبوناچی است ، در حال افزایش است و طبق راهنمای ابزار فیبوناچی ، معامله گران از هوش مصنوعی برای آزمایش مجدد استفاده می کنند. مطابق با استانداردهای صنعت با استفاده از راه حل های مجهز به هوش مصنوعی ، fintechs و بانک های معمولی ، ارائه خدمات مالی را در طیف وسیعی از خدمات و محصولات-از جمله بانک ، وام ، بیمه و پرداخت-در ایالات متحده تغییر می دهند.
علاوه بر این ، هوش مصنوعی با استفاده از عوامل مجازی در مراکز تماس و بررسی خودکار اسناد مالی طولانی مدت ، کارایی سازمان های مالی را افزایش می دهد. روش استفاده از هوش مصنوعی بسته به نوع شرکت مالی متفاوت است.
بیشترین کاربردهای هوش مصنوعی در میان فن آوری ها و شرکت های سرمایه گذاری ، تجارت الگوریتمی ، تشخیص تقلب و بهینه سازی سبد سهام بود. این نشان می دهد که تأکید اصلی بر حفظ و به حداکثر رساندن بازده مشتری از طرف شرکت سرمایه گذاری است. گذشته از کشف و پیشگیری از کلاهبرداری ، بانک های مصرف کننده در حال توسعه برنامه های مجهز به هوش مصنوعی برای جذب و نگهداری مشتری ، و همچنین فروش و فروش کالاها و خدمات سفارشی به مشتریان فعلی و آینده هستند.
210000631.276