آموزش توسط هوش مصنوعی از مربیان متخصص در آموزش جراحی مغز و اعصاب بهتر عمل می کند
الگوریتمهای یادگیری ماشینی عملکرد فنی و نتایج یادگیری را در طول شبیهسازی حذف تومور مغز افزایش دادند.
یک مطالعه جدید نشان می دهد که در یک محیط از راه دور، یک سیستم آموزشی هوش مصنوعی (AI) می تواند از مربیان انسانی متخصص پیشی بگیرد.
شبیهسازی جراحی مغز و مرکز یادگیری هوش مصنوعی در Neuro (موسسه عصبشناسی مونترال-بیمارستان) هفتاد دانشجوی پزشکی را برای انجام حذف مجازی تومور مغز بر روی یک شبیهساز جراحی مغز و اعصاب استخدام کرد.
دانشآموزان بهطور تصادفی برای دریافت آموزش و بازخورد توسط یک معلم AI یا یک مربی متخصص از راه دور، با گروه کنترل سوم هیچ دستورالعملی دریافت نکردند.
یک مدرس مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Virtual Operative Assistant (VOA) از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای آموزش تکنیک های جراحی ایمن و کارآمد استفاده کرد و بازخورد شخصی ارائه کرد، در حالی که یک سیستم نظارت مستمر تخصصی هوشمند (ICEMS) و گروهی از کارشناسان عملکرد دانش آموزان را ارزیابی کردند.
در گروه دیگر، مربیان از راه دور یک فید زنده از شبیه سازی های جراحی را تماشا کردند و بر اساس عملکرد دانش آموز بازخورد ارائه کردند.
محققان دریافتند دانشآموزانی که آموزشها و بازخوردها را دریافت کردهاند، مهارتهای جراحی را ۲.۶ برابر سریعتر یاد میگیرند و در مقایسه با کسانی که از مربیان راه دور آموزش و بازخورد دریافت کردهاند، ۳۶ درصد عملکرد بهتری داشتهاند و در حالی که محققان انتظار داشتند دانش آموزانی که توسط VOA آموزش داده شده اند استرس و احساسات منفی بیشتری را تجربه کنند، تفاوت معنی داری بین این دو گروه پیدا نکردند.مهارت جراحی نقش مهمی در نتایج بیمار در حین و بعد از جراحی مغز دارد.
علی فضل اللهی، نویسنده اول این مطالعه میگوید: «سیستمهای آموزش هوشمند میتوانند از انواع پلتفرمهای شبیهسازی استفاده کنند تا شانس تقریباً نامحدودی را برای تمرین تکراری بدون محدودیتهای تحمیلشده توسط در دسترس بودن نظارت فراهم کنند.»
201001204.29