آمادگی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال برای هم افزایی با پژوهشگاه ICT
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی منصوری در ابتدا به فعالیت بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اشاره و اظهار کرد: افتتاح این بنیاد با هدف هم افزایی بیشتر بازیگران و فعالان اصلی حوزه محتوا صورت گرفت تا به مرور از قالب زیرساخت به سمت تولید محتوا حرکت کنیم.
وی گفت: بدون شک با ماموریتی که بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال در حوزه توسعه زیست بوم دارد، تمام بازیگران به ویژه بازیگران حوزه پژوهش نقشآفرین خواهند بود و پژوهشگاه ICT نیز در همین راستا یکی از پیشروان است که می تواند از فعالیت پژوهشی صرف در حوزه زیرساخت و شبکه، به سمت محتوا حرکت کند.
منصوری تاکید کرد: اتفاقی که در سراسر دنیا در حال وقوع است این است که حدود ۷۰ درصد از ارزش افزوده در ارتباطات و فناوری اطلاعات، تولید محتوا است و کمتر از ۳۰ درصد به زیرساخت و شبکه اختصاص دارد اما در کشور ما این اتفاق برعکس بوده و با توجه به قابلیت رقابت پذیری در این عرصه، باید بخشی از فعالیت ها را به سمت محتوا سوق دهیم.
معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین منظور خود از محتوا را، برنامه نویسی و تولید انیمیشن و بازیهای رایانه ای با محتوای متناسب با فرهنگ جامعه خودمان عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از بازیگرانی که می تواند در تغییر جهت کمک کند پژوهشگاه است و ما با مشارکت حداکثری این دوستان را میتوانیم در گام نخست، همراهی و در گام دوم، جریان سازی را محقق کنیم.
منصوری در پایان اظهارات خود ضمن اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای مقدمه چینی جهت تعریف یک همکاری جدید، اعلام آمادگی کرد و گفت: بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال می تواند طی همکاری با این مرکز تحقیقاتی و پژوهشی، از ظرفیت نخبگانی آن در تولید محتوا استفاده کند.
گفتنی است، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اواسط پاییز امسال با هدف هم افزایی بیشتر بازیگران و فعالان اصلی حوزه محتوای دیجیتال افتتاح شد.